środa, 4 listopada 2015

O moim sposobie na tartę

Odkąd zaszłam w ciąże miałam nieustanną potrzebę tworzenia w kuchni.
Głównie ów twórczość opierała się na  wypiekach, bo te są moją pasją.Pieczenie sprawia, że zapominam, że wszystko wokół przestaje na chwilę istnieć.Uwielbiam oddawać się temu w całości,sercem, duszą i ciałem.
Ale wiadomo, nie samym pieczeniem człowiek żyje.
Zainteresowałam się czymś bardziej nietuzinkowym i prostym jak tradycyjny schabowy czy po prostu panierowana pierś z kurczaka.
Będąc w ciąży powiem szczerze eksperymentowałam na mężu, z myślą  o tym co będziemy jadać razem już we 3 w przyszłości jak się później okazało niedalekiej.
Jednym z takich punktów była tarta. Być może ktoś będzie miał ochotę. Gorąco ją polecam, z jednej strony lekka a z drugiej sycąca. Jest niesamowita, bo pozwala szaleć ze składnikami takimi,  które będą odpowiadały nawet najbardziej wybrednym.
Oto przepis.

Składniki na ciasto:

  • 250 g mąki ( u mnie 50:50 pszenna tortowa i pełnoziarnista)
  • 150 masła ( lepiej zainwestować w takie o dobrym składzie)
  • 2 żółtka wesołych jajek
  • 1/3 szklanki letniej wody (dolewamy stopniowo, wyrabiając ciasto tak aby nie kleiło się do rąk-analogicznie jak w przypadku ciasta kruchego do ciast)
  • sól,  pieprz - wg uznania , ciasto powinno mieć lekko słonawy posmak
Składniki na farsz:

  • szpinak liściasty (450g), bo taki lubimy
  • pierś z kurczaka/ indyka lub filet z łososia
  • pomidorki koktajlowe/cherry ( 1 opakowanie)
  • rukola/roszponka na górę
Farsz  na końcu zalewa się zmiksowaną śmietaną  18% z 4 wesołymi jajkami wraz z przyprawami jakie lubimy. U Nas są to zwykle zioła prowansalskie, sól, pieprz.

  1. Przygotowujemy składniki niezbędne do miseczek



 2. Szpinak odmrożony u mnie gotuję ok 10 min aż będzie miękki ( uwaga! ważne aby pozbyć się nadmiaru wody ze szpinaku, bo tarta będzie rozwalać się lub będzie "za mokra")
 3. Smażymy mięsko na oleju rzepakowym/oliwie z oliwek
4. Wyrabiamy ciasto , formujemy kulkę i odkładamy na ok 20 min do lodówki

 5. Po wyjęciu z lodówki rozwałkowujemy ciasto i nakładamy na formę do tarty

6. Nakłuwamy ciasto, tak aby oddychało i nie podnosiło się do góry, w tym celu obciążamy je ryżem lub innym "ziarnem" posypanym na ułożonej uprzednio folii aluminiowej
Tartę pieczemy najpierw w 180 stopniach przez 15 min z obciążeniem, tak aby ciasto lekko się przypiekło i nie było surowe



7.  Miksujemy masę, którą zalewamy farsz
8. Wyciągamy tartę i nakładamy składniki,  zalewamy i pieczemy jeszcze  ok 20-25 min aż farsz z masą zetnie się.




                                                                       Smacznego:)

2 komentarze: