niedziela, 29 czerwca 2014

Rodzice, starzy ? matka czy mama? ojciec czy tata ?





Bycie rodzicem jest nie lada wyzwaniem. Myślę, że to jedna z trudniejszych  życiowych ról. To poza pracą zawodową praca na cały etat. Wymaga od nas wielu poświęceń, przynosi mnóstwo radości i pewnie czasem przysparza smutku. Wydaje mi się, że to ogromna lekcja pokory, bo wymaga często od Nas cierpliwości i wsłuchania się w siebie i dziecko. Wychowanie dziecka może wymagać wielu wyrzeczeń.
 Często myślę jaką będę mamą. Czy dam radę? Idąc od początku Czy będę wiedziała jak Cię wykąpać, jak nakarmić? Co jeśli nie będę wiedziała dlaczego płaczesz Zuzku? Pierwsze dni Twojego życia to będzie etap wzajemnego poznawania się. To czas nawiązywania więzi, która będzie Nam towarzyszyć do końca życia. Chciałabym być taką mamą jaką jest moja mama dla mnie. Tak sobie teraz myślę, że nigdy nie określiłam jej słowem"matka". Bo matka jest biologiczna czy tzw. "Matka Polka". Określenie"matka" jest dla mnie takie zimne...Mam nadzieje, że dla Zuzi też będę mamą. Bliską osobą , najbliższą kobietą w życiu tak jak my z mamą -trochę takie przyjaciółki. Mamą czyli osobą , której mogę wypłakać się , wyżalić, dzielić się swoimi problemami, rozsterkami. dzielić się radością. Mam nadzieję będę takim samym wsparciem jakim była i jest dla mnie moja mama, osobą dzięki której bardzo wiele w życiu zawdzięczam i dzięki, której nie brakowało mi niczego.


  Z ojcem jest jak z matką. Ojcem może zostać każdy, ale tatą trzeba umieć być. Wydaje mi się, że córka jest w życiu taty ważną osobą i vice versa. Bardzo mi zależy, aby między Panem Mężem a Zuzką wytworzyła się silna i bardzo ważna więź, taka nierozerwalna... może dlatego, że ja sama tego nigdy nie doświadczyłam. Jak już wspominałam wcześniej kiedy poznałam mojego Damiana , czułam , że to będzie ten człowiek, który będzie wspaniałym mężem i co ważne wspaniałym tatą.
 Mam nadzieję, że będziemy dla Zuzka najlepszymi rodzicami, na których zawsze będzie mogła liczyć. Nie..nie takimi idealnymi, ale najlepszymi w jej świecie.
                               

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz